Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Όλη η ιστορία της Κρήτης μέσα από... Playmobil!!!




 | Πέμπτη, 20 Φεβρουάριος 2014 06:47
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στους προσωπικούς λογαριασμούς πολλών Κρητικών στο facebook, αναρτήθηκαν φωτογραφίες του Ψαρονίκου, του Ελευθερίου Βενιζέλου, του Καγιαλέ, εικόνες από την κρητική ύπαιθρο.... Εικόνες που είχαν μια αξιοσημείωτη ιδιαιτερότητα. Είναι όλες τους φωτογραφίες από δημιουργίες ενός ανθρώπου, του 39χρονου Στέλιου Μυλωνά, που για τις φιγούρες του χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο υλικό ... playmobil και εμπνέεται από τις επιθυμίες της κόρης του και το προσωπικό του μεράκι για την ιστορία.


To Irakliolive αναζήτησε και βρήκε το δημιουργό των απίστευτων αυτών μοντέλων, που ομολογουμένως προσελκύουν δεκάδες likes και ενθουσιώδη σχόλια, όχι μόνο από τους λάτρεις των συγκεκριμένων φιγούρων που συνόδεψαν πολλών σαραντάρηδων (και κάτω) την παιδική ηλικία, αλλά και από Κρητικούς όλων των ηλικιών.

Ο κ. Μυλωνάς που ζει στην Αθήνα με την οικογένεια του, έχει ρίζες από την Κρήτη. Η μητέρα του κατάγεται από το Ηράκλειο και μάλιστα ο ταλαντούχος δημιουργός έχει συγγενείς στην πόλη, την οποία φροντίζει να επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι. Ο ίδιος μας είπε χαρακτηριστικά: «Από τότε που ήμουν μικρός κατέβαινα κάθε καλοκαίρι για διακοπές και τώρα που είμαι κι εγώ πατέρας προσπαθώ να έρχομαι κάθε χρόνο με την κόρη μου. Οι δεσμοί μου με την Κρήτη είναι στενοί και προσπαθώ να το καλλιεργήσω στο παιδί μου».

Η έμπνευση που αντλεί από το νησί είναι εμφανής, μάλιστα όλες του οι κρητικές δημιουργίες εντάσσονται σε μια γενικότερη συλλογή φιγούρων με τον τίτλο «Κρήτες».



Φωτογραφίες από τις ομολογουμένως αρκετές συλλογές του κ. Μυλωνά μπορείτε να βρείτε στην κοινότητα που λειτουργεί και διαχειρίζεται η σύζυγός του στο facebook, όπως επίσης και να ενημερώνεστε για την οποιαδήποτε νέα του δημιουργία.

Δείτε εδώ: https://www.facebook.com/PlaymobilSmzs


Πως γεννήθηκε όμως, η ιδέα για τις εντυπωσιακές συλλογές; Ο κ. Μυλωνάς λέει στο Irakliolive: «Όλα ξεκίνησαν από την κόρη του, η οποία εντυπωσιασμένη από τη μυθολογία που διάβαζε, ευχήθηκε να υπήρχαν σε playmobil, ο Ηρακλής, ο Δίας ή η Ήρα».

Η παιδική αυτή ευχή ήταν το έναυσμα και ο 39χρονος Στέλιος Μυλωνάς που από παιδί αγαπούσε την ιστορία και τα playmobil, αποφάσισε να πραγματοποιήσει την επιθυμία της κόρης του. Ο ίδιος μας λέει χαρακτηριστικά:



«Ήταν και ένα δικό μου απωθημένο από τότε που ήμουν μικρός. Λάτρης της ιστορίας αλλά και των playmobil ήθελα να είχα σε φιγούρες τους αρχαίους Έλληνες, τους 12 θεούς, τον Λεωνίδα κτλ.. Θυμάμαι ακόμα ότι τα ανακατασκεύαζα από τότε και τα έβαφα με τους μαρκαδόρους μου, πριν ακόμα αποκτήσω τους ειδικούς μαρκαδόρους της Playmobil. Μπορεί αυτές οι πρώτες προσπάθειες να θεωρηθούν οι πρώτες μου δημιουργίες, αλλά όσον αφορά την απόφαση να ικανοποιήσω την επιθυμία της κόρης μου, οι πρώτες μου δημιουργίες ήταν οι θεές Αθηνά και Αφροδίτη. Η μικρή μου είχε πάει βόλτα σε μια φίλη της και όταν επέστρεψε και είδε τι της είχα φτιάξει, ενθουσιάστηκε».

Από τον Che Guevara στον Καγιαλέ

Στην ουσία την έμπνευση για τη συλλογή των Κρητών, την έδωσε στο Στέλιο Μυλωνά ο ...Che Guevara. Ερωτηθείς σχετικά λέει: «Η έμπνευση για τις κρητικές δημιουργίες ήρθε φυσιολογικά, όταν ξεκίνησα να κάνω τον CHE και το Zapata. Τότε σκέφτηκα, γιατί να μην κάνω τον Ελευθέριο Βενιζέλο και το Σπύρο Καγιαλέ; Η ιστορία του Σπύρου Καγιαλέ που έκανε το κορμί του ιστό για τη σημαία, με συγκλόνιζε από μικρό. Ήμουν γύρω στα 11, όταν είχα αγοράσει από τα Μαχαιράδικα το ποιο μεγάλο άγαλμα του Καγιαλέ».

Εξάλλου, πέρα από την ίδια τη δημιουργία αυτή καθεαυτή, όπως επισημαίνει ο κ. Μυλωνάς, στόχος είναι να μαθαίνουμε και την ιστορία που έχει κάθε προσωπικότητα που αποτυπώνεται σε μια φιγούρα. Γι' αυτό πάντα, σε κάθε ανάρτηση στην κοινότητα στο facebook, περιλαμβάνεται και η ιστορία του προσώπου ή του γεγονότος που μεταφέρεται μέσα από τη δημιουργία. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που ο κ. Μυλωνάς μεταφράζει και στα αγγλικά τα συνοδευτικά κείμενα, ώστε να πάρουν μια «γεύση Ελλάδας» και οι αλλοδαποί επισκέπτες της σελίδας.



Οι δημιουργίες με υλικό playmobil του Στέλιου Μυλωνά, έχουν γίνει δημοφιλείς στο facebook και τα σχόλια των επισκεπτών είναι ενθουσιώδη. Ο ίδιος μας λέει ότι δεν περίμενε το αποτέλεσμα της ενασχόλησής του αυτής να έχει τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο, αλλά όπως αποδείχθηκε στην τεράστια κοινότητα του παγκόσμιου ιστού, υπάρχουν πολλοί με το ίδιο χόμπι. Μάλιστα, στο εξωτερικό η δημιουργία φιγούρων και θεμάτων με υλικό playmobil θεωρείται ως μια μορφή τέχνης.

«Αρχικά, ήμουν διστακτικός να δημιουργήσουμε μια σελίδα στο facebook» λέει ο κ. Μυλωνάς, «στη συνέχεια όμως εντυπωσιάστηκα και από τον απήχηση, αλλά και από το γεγονός ότι υπάρχουν κι άλλοι που κάνουν το ίδιο σε διάφορα σημεία του κόσμου. Έχουμε βρεθεί διαδικτυακά με πολλούς απ' αυτούς και ανταλλάσσουμε ιδέες, δημιουργίες και τεχνικές».

Στο μέλλον, δεν αποκλείεται να δούμε και έκθεση με τις δημιουργίες του Στέλιου Μυλωνά. Μόνο στο facebook περιλαμβάνονται περίπου 100 άλμπουμ με φωτογραφίες δημιουργιών του. Βέβαια, το αίτημα για την έκθεση το έχουν διατυπώσει «φανατικοί» επισκέπτες της σελίδας και ο ίδιος μας λέει γι' αυτό : «Η έκθεση είναι μια πολύ καλή ιδέα και υπάρχουν φίλοι που μου το έχουν προτείνει. Ίσως, λοιπόν να τη συμπεριλάβω στα επόμενα σχέδια μου. Βέβαια, εκθέσεις κάνουν οι συλλέκτες, κι εγώ δεν θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου συλλέκτη».

(σ.σ. το δημοσιευθέν φωτογραφικό υλικό ανήκει εξ' ολοκλήρου στον κ. Στέλιο Μυλωνά. Ανακτήθηκε για τις ανάγκες του ρεπορτάζ από τον προσωπικό λογαριασμό του δημιουργού στο facebook)


irakliolive.gr - της Ελίνας Φαρσάρη

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μάγια Πικάσο / Πέθανε η κόρη του σπουδαίου ζωγράφου

  Η μεγαλύτερη κόρη του Πικάσο, πρωτοστάτησε σε πολλές σημαντικές δωρεές της κληρονομιάς του στο γαλλικό κράτος Η κόρη του Πάμπλο Πικάσο και...